Regulamin sklepu
wersja obowiązująca od dnia 16.04.2024r.
Niniejszy
dokument określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży treści
cyfrowych i usług cyfrowych dostępnych za pośrednictwem strony www.pomojejstronie.pl
I. Definicje
1. Klient – Konsument, Konsument – Profesjonalista lub inny Przedsiębiorca,
który zawarł ze Sprzedawcą Umowę o Dostarczenie Produktu lub podjął
działania zmierzające do jej zawarcia, na zasadach określonych w
Regulaminie;
2. Kodeks
Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
3. Konsument –
osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
4. Konsument
– Profesjonalista – osoba fizyczna zawierająca umowę
ze Sprzedawcą bezpośrednio w związku z prowadzoną przez nią działalnością
gospodarczą (a więc będącą Przedsiębiorcą), jeśli z treści umowy wynika,
że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej;
5. Konto
– indywidualny dla każdego Użytkownika panel,
uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Użytkownika
rejestracji, pozwalający na korzystanie z Usług Prowadzenia Konta, Przechowywania
Danych lub korzystania z Produktu (w przypadku niektórych Produktów oferowanych
przez Sprzedawcę);
6. Konsultacja -
jednorazowa
konsultacja ze Sprzedawcą lub konsultacja z podmiotem współpracującym ze
Sprzedawcą, świadczona drogą elektroniczną lub telefoniczną, której zamówienie
jest możliwe za pośrednictwem Sklepu;
7. Licencja –
umowa licencji, na podstawie której Klient ma niewyłączne prawo do korzystania
z udostępnionych za pośrednictwem Konta lub przesłanych na wskazany adres
poczty elektronicznej lub udostępnionych w inny sposób przez Sprzedawcę
Produktów zgodnie z Umową o Dostarczenie Produktu, w zakresie określonym w
Regulaminie;
8. Newsletter -
informacje w formie e-mail wysyłane przez Sprzedawcę Subskrybentowi w sposób
cykliczny za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez Subskrybenta
adres e-mail, zawierające informacje handlowe Sprzedawcy, w szczególności
dotyczące oferty Sprzedawcy, Sklepu, nowości, promocji, konkursów;
9. Polityka
Prywatności – dokument zawierający informacje o
przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: https://pomojejstronie.pl/polityka-prywatnosci/
10. Potwierdzenie
– wiadomość mailowa wysyłana Klientowi przez Sprzedawcę
po zawarciu Umowy o świadczenie Usług lub po złożeniu Zamówienia, w której
Sprzedawca potwierdza zawarcie Umowy o świadczenie Usług lub złożenie
Zamówienia;
11. Produkt -
dostępne w Sklepie Treści Cyfrowe będące
przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, Usługi Cyfrowe lub
Konsultacje świadczone przez Sprzedawcę lub podmioty z nim współpracujące,
których zakupu dokonuje Klient za pośrednictwem Sklepu;
12. Prowadzenie
Konta – nieodpłatna Usługa świadczona przez Sprzedawcę,
polegająca na prowadzeniu i utrzymywaniu Konta;
13. Przechowywanie
Danych – nieodpłatna Usługa świadczona przez Sprzedawcę,
polegająca na przechowywaniu danych Użytkownika wprowadzonych na Konto na
serwerach dedykowanych Sprzedawcy;
14. Przedsiębiorca –
osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
15. Regulamin –
niniejszy dokument;
16. Sklep -
serwis internetowy dostępny pod adresem https://pomojejstronie.pl/sklep/ za
pośrednictwem którego Klient może w szczególności
zawierać Umowę o Dostarczenie Produktu;
17. Sprzedawca –
Daria A. Boroch-Ilińska prowadząca działalność
gospodarczą pod firmą PMS Daria Boroch – Ilińska,
ul. Podleśna 6/5, 81-581 Gdynia, numer NIP: 8741621113, numer REGON:
220791971;
18. Subskrybent –
osoba fizyczna, która wyraziła zgodę na otrzymywanie Newslettera
od Sprzedawcy;
19. System
Teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą
urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie
i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci
telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia
końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne
(Dz. U. 2004 Nr 171 poz. 1800 ze zm.);
20. Środowisko Cyfrowe
– sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane w
celu uzyskania dostępu do Produktu lub w celu korzystania z niego;
21. Treści
Cyfrowe - dostępne w aktualnej ofercie Sklepu produkty w
formatach elektronicznych, w tym w szczególności e-booki (zapisane w formacie
cyfrowym utwory, dostępne do pobrania przez Klienta) oraz webinary
(zapisane w formie nagrania video lub audio treści do pobrania przez Klienta
albo udostępnione Klientowi w inny sposób);
22. Umowa
o Dostarczenie Produktu - umowa o dostarczenie Produktu
zawarta za pośrednictwem Sklepu, na podstawie której Sprzedawca
zobowiązuje dostarczyć Klientowi Produkty znajdujące się w ofercie Sprzedawcy,
a Klient zobowiązuje się zapłacić Sprzedawcy cenę;
23. Umowa
o świadczenie Usług - umowa o świadczenie Usług drogą
elektroniczną zawarta na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie,
między Użytkownikiem a Sprzedawcą;
24. Usługa -
usługa Prowadzenia Konta, Przechowywania Danych, świadczona na rzecz
Użytkownika na podstawie Umowy o świadczenie Usług;
25. Usługi
Cyfrowe – usługi pozwalające Klientowi na wytwarzanie, przetwarzanie,
przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, wspólne korzystanie z
danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta
lub innych użytkowników tej usługi lub inne formy interakcji za pomocą danych w
postaci cyfrowej;
26. Ustawa
o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta, (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759);
27. Użytkownik – osoba będąca Konsumentem, Konsumentem –
Profesjonalistą albo innym Przedsiębiorcą, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę
o świadczenie Usług lub podjęła działania zmierzające do jej
zawarcia;
28. Zamówienie –
oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
o Dostarczenie Produktu, określające w szczególności rodzaj i liczbę zamawianych
Produktów.
II. Dane
kontaktowe Sprzedawcy:
- adres prowadzenia działalności: ul. Podleśna
6/5, 81-581 Gdynia;
- adres korespondencyjny: ul. Podleśna
6/5, 81-581 Gdynia;
- adres e-mail: kontakt@pomojejstronie.pl;
- strona internetowa: https://pomojejstronie.pl/
- tel.: +48 696 461 285
III.
Warunki techniczne korzystania ze
Sklepu, Usług lub Produktów i zagrożenia z tym związane
1. Do
prawidłowego korzystania ze Sklepu lub Usług konieczne jest łączne spełnianie
następujących wymogów technicznych:
a) posiadanie
urządzenia umożliwiającego połączenie z siecią Internet (komputer, smartfon,
tablet itp.),
b) aktywne
połączenie urządzenia, o którym mowa powyżej z siecią Internet,
c) posiadanie
aktywnego i prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej,
d) zainstalowana
przeglądarka internetowa w aktualnej wersji (Mozilla Firefox,
Google Chrome, Opera, Microsoft Edge, Safari itp.).
2. W
celu prawidłowego korzystania z Produktów, w zależności od ich charakteru i
specyfiki, niezbędne jest posiadanie na urządzeniu (tj. komputerze, smartfonie,
tablecie itp.) Klienta zainstalowanego oprogramowania umożliwiającego odczyt
plików w formacie .PDF, .EPUB, .MOBI, .docx, .xls lub
oprogramowania umożliwiającego odczyt plików audio lub video.
3. Techniczne
warunki korzystania ze Sklepu, Usług oraz Produktów mają znaczenie dla
prawidłowości ich funkcjonowania, sposobu wyświetlania, a także dla
bezpieczeństwa przesyłanych danych.
4. Szczególne
zagrożenia związane z korzystaniem ze Sklepu lub Usług to możliwość uzyskania
przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub
przechowywanych na połączonych z siecią urządzeniach i ingerencji w te dane, co
może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub
uniemożliwienie korzystania ze Sklepu, Usług lub Produktów.
5. Sprzedawca
może wprowadzić do Systemu Teleinformatycznego dodatkowe oprogramowanie lub
dane, które nie są składnikiem usług świadczonych przez Sprzedawcę za
pośrednictwem Sklepu, w szczególności może stosować inne niż bezwzględnie
konieczne cookies lub podobne technologie, jeżeli
Klient uprzednio wyrazi na to zgodę w sposób opisany w Polityce Prywatności.
6. Klient
powinien instalować uaktualnienia systemu operacyjnego urządzenia, z którego
korzysta, zgodnie z zaleceniami producenta posiadanego urządzenia oraz
producenta systemu operacyjnego. Brak aktualizacji systemu operacyjnego może
prowadzić do obniżenia poziomu bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu, Usług lub
Produktów.
7. W
związku z korzystaniem ze Sklepu, Usług lub Produktów Klient zobowiązany jest
do:
a) niedostarczania
i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści
propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
b) korzystania
ze Sklepu, Usług lub Produktów w sposób niezakłócający ich funkcjonowania,
c) niepodejmowania
działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej
informacji handlowej (spam),
d) korzystania
ze Sklepu, Usług lub Produktów w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz
dla Sprzedawcy,
e) korzystania
z wszelkich treści i materiałów zamieszczonych w ramach Sklepu, Usług oraz z
Produktów z poszanowaniem praw autorskich i innych praw własności
intelektualnej,
f) korzystania
ze Sklepu, Usług oraz Produktów w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także
z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV.
Zawarcie Umowy o Dostarczenie Produktu
1. Zamówienia
składane są za pomocą koszyka zamówień i składane mogą być przez całą dobę, 7
dni w tygodniu, z wyłączeniem ewentualnych okresów przerw technicznych
określonych komunikatem informacyjnym zamieszczonym na stronie Sklepu. Złożenie
Zamówienia nie wymaga założenia Konta w Sklepie.
2. Złożenie
Zamówienia następuje poprzez podejmowanie kolejnych czynności technicznych w
oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie
Sklepu.
3. W celu
skutecznego zawarcia pomiędzy Sprzedawcą a Klientem Umowy o Dostarczenie Produktu,
Klient powinien wykonać następujące czynności:
a) wejść
na stronę internetową Sklepu;
b) wybrać
zakładkę preferowanego Produktu;
c) w
przypadku, gdy oferowane Produkty dostępne są w różnych wariantach – wybrać
odpowiedni wariant Produktu;
d) dodać Produkt
do koszyka;
e) przejść
do finalizacji Zamówienia poprzez wyrażenie chęci uregulowania płatności;
f) w wyświetlającym
się formularzu wpisać następujące dane:
· imię
i nazwisko;
· adres
poczty elektronicznej;
· adres
zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej (ulica, numer domu, numer
lokalu, miejscowość, kod pocztowy, kraj);
· opcjonalnie
– firma i NIP (jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą, w tym Konsumentem –
Profesjonalistą);
· sposób
płatności;
g) zaakceptować
treść Regulaminu i Polityki prywatności
poprzez zaznaczenie pola wyboru;
h) w
przypadku rezygnacji z prawa odstąpienia od Umowy o Dostarczenie Produktu,
której przedmiotem jest Treść Cyfrowa lub Usługa Cyfrowa - zaznaczyć pole
wyboru przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na dostarczenie
przez Sprzedawcę Produktu przed upływem terminu na odstąpienie
od Umowy o Dostarczenie Produktu z zastrzeżeniem, iż akceptuje utratę
prawa odstąpienia od umowy;
i) kliknąć
opcję „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, a następnie dokonać zapłaty
za Produkt zgodnie z wybranym sposobem płatności.
4.
Kliknięcie opcji „Zamawiam
z obowiązkiem zapłaty” stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą
Umowy o Dostarczenie Produktu, zgodnie z treścią Regulaminu i przepisami powszechnie
obowiązującego prawa.
5.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca
niezwłocznie przesyła Klientowi na adres poczty elektronicznej podany w
formularzu, o którym mowa w ust. 3 lit. f) Potwierdzenie Zamówienia.
6.
Uregulowanie płatności następuje w
formie przedpłaty 100%, z wykorzystaniem szybkiego przelewu, realizowanego za
pośrednictwem zewnętrznego operatora szybkich płatności. Warunki realizacji usługi
płatności przez podmiot zewnętrzny oraz prawa i obowiązki Klienta w związku z
zawarciem umowy z takim podmiotem, uregulowane zostały w dokumentach
obowiązujących u danego podmiotu.
7.
Ceny Produktów dostępnych
w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i stanowią
wartość brutto (zawierają wszystkie obowiązkowe składniki ceny, w tym
należny podatek VAT).
8.
Umowa o Dostarczenie Produktu zostaje
zawarta w momencie otrzymania przez Klienta Potwierdzenia Zamówienia oraz
uiszczenia przez Klienta płatności za Zamówienie. Za dzień zapłaty uważa się
dzień uznania rachunku Sprzedawcy.
9.
Do każdej Umowy o Dostarczenie Produktu
wystawiany jest odpowiedni dokument zakupu, w szczególności faktura VAT,
doręczany Klientowi za pośrednictwem wskazanego przez niego adresu poczty
elektronicznej.
10. Informacje
podawane przez Klienta, umożliwiające realizację Umowy o Dostarczenie Produktu,
powinny być zgodne z prawdą, pełne, aktualne oraz dokładne. Podanie
nieprawdziwych, nieaktualnych lub niedokładnych danych może uniemożliwić realizację Umowy o
Dostarczenie Produktu.
V.
Realizacja Umowy o Dostarczenie Produktu
1. Dostarczenie
Klientowi Produktu w postaci Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych następuje po
upływie 14 dni od momentu zawarcia Umowy o Dostarczenie Produktu,
chyba że Klient złoży oświadczenie o rezygnacji z prawa do odstąpienia od Umowy
o Dostarczenie Produktu. Możliwość rezygnacji z prawa do odstąpienia od Umowy o
Dostarczenie Produktu nie dotyczy Treści Cyfrowych lub Usług Cyfrowych, które
zgodnie z wyraźnym opisem zamieszczonym w Sklepie mają być udostępnione przez
Sprzedawcę po upływie 14 dni od momentu zawarcia Umowy o Dostarczenie Produktu.
2. W
przypadku rezygnacji z prawa odstąpienia od Umowy o Dostarczenie Produktu,
Treści Cyfrowe lub Usługi Cyfrowe zostaną dostarczone przez Sprzedawcę
niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu zawarcia
Umowy o Dostarczenie Produktu, chyba że z
zgodnie z wyraźnym opisem zamieszczonym w Sklepie poszczególne Produkty mają
być udostępnione przez Sprzedawcę w innym terminie.
3. Sprzedawca
może dostarczyć Klientowi Produkty w postaci Treści Cyfrowych lub Usług
Cyfrowych - w zależności od specyfiki zakupionych Produktów – poprzez przesłanie
ich na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta przy składaniu
Zamówienia lub zakładaniu Konta, w formie załącznika lub linka umożliwiającego
pobranie Treści Cyfrowych i zapisanie
ich na urządzeniu lub przesłanie danych dostępu do Usług Cyfrowych na
platformie internetowej wskazanej przez Sprzedawcę.
4. Brak
korzystania przez Klienta z Produktu pomimo możliwości korzystania z niego, nie
uprawnia Klienta do żądania od Sprzedawcy zwrotu ceny za zakupione Produkty.
5. W przypadku
braku dostarczenia Produktu w terminie wskazanym w ust. 2 powyżej,
Klient ma prawo wezwać Sprzedawcę do ich dostarczenia. Wezwanie,
o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane
za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w pkt. II
Regulaminu.
6. Jeżeli
Sprzedawca nie dostarczy Produktu niezwłocznie po otrzymaniu wezwania
albo w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Klientem terminie,
Klient może odstąpić od Umowy o Dostarczenie Produktu.
7. Odstąpienie
od Umowy o Dostarczenie Produktu wymaga złożenia Sprzedawcy
przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie,
o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane
za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w pkt. II
Regulaminu. Składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy można skorzystać
z formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do
niniejszego Regulaminu; wzór formularza stanowi nadto załącznik nr 2 do Ustawy
o prawach konsumenta; skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
8. Sprzedawca
jest zobowiązany dokonać zwrotu ceny Produktu zapłaconej przez Klienta
niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni
od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy
o Dostarczenie Produktu. Zwrot ceny następuje przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego
z żadnymi kosztami.
9. Postanowienia
ust. 6-8 powyżej dotyczą wyłącznie Klientów będących Konsumentami
albo Konsumentami – Profesjonalistami.
VI.
Udzielenie Licencji w związku z
zawarciem Umowy o Dostarczenie Produktu
1. Z chwilą
zawarcia Umowy o Dostarczenie Produktu, Sprzedawca udziela Klientowi
licencji niewyłącznej na korzystanie z Produktów w zakresie, w jakim
stanowią one utwory w rozumieniu przepisów prawa autorskiego, na warunkach
określonych w Regulaminie.
2. Sprzedawca
oświadcza, że jeśli autorami Produktów są podmioty z nim współpracujące,
Sprzedawca nabył wszelkie prawa do tych Produktów, pozwalające mu na udzielenie
licencji, o której mowa w ust. 1 powyżej.
3.
Licencja udzielana jest
na czas nieoznaczony.
4. Klient może korzystać z Produktów w
ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, działalności
nierejestrowanej lub działalności zawodowej, z tym zastrzeżeniem, że nie może
wykorzystywać tych Produktów ani ich fragmentów do przygotowywania dokumentów
lub innych treści dla jakichkolwiek podmiotów lub osób innych niż Klient.
5.
Korzystanie przez Klienta
z Produktów z naruszeniem warunków Licencji stanowi naruszenie
autorskich praw majątkowych przysługujących Sprzedawcy, uprawniające
go (w zależności od charakteru naruszenia) do wystąpienia
wobec Klienta z roszczeniami na drodze postępowania sądowego.
6.
Produkty, których zakupu
dokonuje Klient, mogą stanowić pliki elektroniczne będące jedynie szablonami
dokumentów przeznaczonymi do samodzielnego wykorzystania przez Klienta i
wymagające dostosowania do indywidualnej sytuacji Klienta. Sprzedawca, ani
podmioty z nim współpracujące będące autorami Produktów, nie są zobowiązane do
udzielania jakichkolwiek konsultacji związanych z zakupionymi szablonami
dokumentów, chyba że inaczej wynika ze specyfikacji Produktu. Szczegółowy opis Produktu znajduje się w Sklepie na
karcie tego Produktu.
7.
Sprzedawca oświadcza, a Klient
akceptuje, że Produkty nie podlegają aktualizacji po ich dostarczeniu
Klientowi, chyba że co innego jest wyraźnie wskazane w opisie danego Produktu.
8. W przypadku Produktów stanowiących treści
prawne, Sprzedawca nie ma obowiązku informowania Klienta o zmianach stanu
prawnego wpływających na dostarczony Produkt, chyba że co innego jest wyraźnie
wskazane w opisie danego Produktu.
VII. Rejestracja
Konta
1.
Rejestracja Konta jest bezpłatna i
dobrowolna oraz nie jest konieczna do składania Zamówienia.
2.
Procedura rejestracji Konta
następuje poprzez wypełnienie dedykowanego formularza, w tym podania adresu
mailowego Użytkownika oraz hasła.
3.
Po wypełnieniu formularza
rejestracyjnego i dokonaniu zgłoszenia przez potencjalnego Użytkownika, Sprzedawca
tworzy Konto. Następnie Sprzedawca przesyła do Użytkownika na adres poczty
elektronicznej Potwierdzenie zawarcia Umowy o świadczenie Usług.
VIII.
Prowadzenie Konta i Przechowywanie
Danych
1. Sprzedawca
świadczy nieodpłatnie na rzecz Użytkowników usługi powiązane ściśle z
działaniem Sklepu, a mianowicie:
a) usługę
Prowadzenia Konta,
b) usługę
Przechowywania Danych.
2. Usługi
wskazane w ust. 1 są usługami powiązanymi, realizowanymi łącznie.
3. Usługi
wskazane w ust. 1 świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z
wyłączeniem ewentualnych okresów przerw technicznych określonych komunikatem
informacyjnym zamieszczonym na stronie Sklepu.
4. Umowa
o świadczenie powyższych Usług zawarta zostaje pomiędzy Sprzedawcą a
Użytkownikiem z momentem rejestracji Konta.
5. Usługi
Prowadzenia Konta oraz Przechowywania Danych dostępne są po dokonaniu
rejestracji Konta na zasadach opisanych w Regulaminie. Usługa Prowadzenia Konta
polega na udostępnieniu Użytkownikowi dedykowanego panelu, umożliwiającego
Użytkownikowi modyfikację danych, które podał podczas rejestracji, dostęp do
jego danych i ich wykorzystanie w przypadku składania Zamówień, jak też
dającego dostęp m.in. do historii Zamówień oraz zakupionych Produktów.
6. Usługa
Przechowywania Danych polega na przechowywaniu na serwerze dedykowanym Sprzedawcy
danych wprowadzonych przez Użytkownika przy rejestracji Konta, z ewentualnymi
późniejszymi modyfikacjami, jak też innych informacji i dokumentów związanych z
zawartymi Umowami o Dostarczenie Produktu.
7. Powyższe
Usługi świadczone są przez czas nieoznaczony. Użytkownik w każdym czasie może
zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta i zaprzestania świadczenia na jego
rzecz powyższych Usług (tj. dokonać wypowiedzenia umów), wysyłając oświadczenie
w tym przedmiocie na adres mailowy lub adres korespondencyjny Sprzedawcy. W
takim przypadku Konto i wszystkie dane Użytkownika znajdujące się w Koncie
zostaną bezpowrotnie usunięte w terminie do 14 dni od zgłoszenia żądania. W
takim przypadku jednak Sprzedawca nie usunie innych posiadanych danych
osobowych, które ma obowiązek lub prawo dalej przechowywać w przypadkach
opisanych w Polityce Prywatności.
8. Sprzedawca
jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta w przypadku działania przez
Użytkownika na szkodę Sprzedawcy lub innych Użytkowników, naruszenia przez
Użytkownika przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy
zablokowanie dostępu do Konta jest uzasadnione względami bezpieczeństwa - w
szczególności: przełamywaniem zabezpieczeń Systemu Teleinformatycznego Sprzedawcy
lub innymi działaniami hackerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta z
wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii
stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta. Sprzedawca zawiadamia
Użytkownika o zablokowaniu mu dostępu do Konta.
9. Sprzedawca
uprawniony jest do wypowiedzenia Umów o świadczenie Usług z zachowaniem
7-dniowego terminu wypowiedzenia, a co za tym idzie, usunięcia Konta
Użytkownika po upływie okresu wypowiedzenia, w przypadku:
a) dopuszczenia
się przez Użytkownika działań wskazanych w ust. 8,
b) braku
zalogowania się przez Użytkownika do Konta przez okres dłuższy niż 3 lata,
c) planowanego
zaprzestania świadczenia przez Sprzedawcę Usług, w szczególności w związku z
zaprzestaniem prowadzenia Sklepu,
d) naruszenia
przez Użytkownika postanowień Regulaminu lub przepisów prawa, jeżeli naruszenia
te nie zostaną usunięte przez Użytkownika w terminie wyznaczonym przez Sprzedawcę,
nie krótszym niż 7 dni.
IX.
Newsletter
1. Sprzedawca
świadczy na rzecz Subskrybentów drogą elektroniczną nieodpłatną usługę
Newsletter polegającą na przesyłaniu Subskrybentom, na podany adres mailowy,
wiadomości mailowych zawierających informacje handlowe Sprzedawcy, tj.
informacje dotyczące oferowanych Produktów, Sklepu i innych działań Sprzedawcy,
w szczególności dotyczące nowości, wydarzeń organizowanych przez Sprzedawcę.
2. W
celu skorzystania z usługi Newsletter, Subskrybent wyraża zgodę na jego
otrzymywanie w dedykowanym formularzu udostępnionym przez Sprzedawcę.
3. Zapisanie
się do Newslettera jest jednoznaczne z wyrażeniem
zgody na przesyłanie Subskrybentowi przez Sprzedawcę na podany adres mailowy
informacji handlowej, jak również z wyrażeniem zgody na używanie
telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących
dla celów marketingu bezpośredniego – w zakresie objętym Newsletterem.
4. Subskrybent
otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na podany adres poczty
elektronicznej, potwierdzenie zapisania się do Newslettera.
W celu potwierdzenia zapisania się do Newslettera, Subskrybent
musi kliknąć link aktywacyjny znajdujący się w przesłanej do niego wiadomości
mailowej. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną
usługi Newsletter.
5. Każdy
Newsletter zawiera w szczególności: informację o nadawcy, wypełnione pole
„temat”, określające treść wiadomości oraz informację o możliwości i sposobie
rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter.
6. Subskrybent
może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera
przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w
każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter.
X.
Odstąpienie od umowy i reklamacje
1. Uprawnienia
opisane w niniejszym punkcie przysługują wyłącznie Konsumentowi albo Konsumentowi
– Profesjonaliście.
2. Konsument
albo Konsument – Profesjonalista ma prawo odstąpienia od Umowy o Dostarczenie Produktu
lub Umowy o świadczenie Usług w terminie 14 dni od zawarcia umowy, bez podania
jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem pkt. V.1.
3. Do
zachowania terminu wskazanego w ust. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia o
odstąpieniu od umowy przed jego upływem. W razie złożenia oświadczenia o
odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną Klient lub Użytkownik otrzyma
niezwłocznie potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
4. W
przypadku wysyłania przez oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą tradycyjną
(poczta, kurier) dla zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie liczy się
data nadania korespondencji.
5. Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową Produktu w związku z
zawarciem Umowy o Dostarczenie Produktu lub Usługi w związku z zawarciem Umowy
o świadczenie Usług, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie
z umową Konsument albo Konsument - Profesjonalista korzystał z Produktu
lub Usług.
6. Domniemywa
się, że brak zgodności z umową wystąpił w czasie wskazanym w ust. 5,
jeżeli w tym czasie się ujawnił. Domniemanie określone w zdaniu poprzednim nie
ma zastosowania, jeżeli:
a)
Środowisko Cyfrowe Konsumenta albo
Konsumenta - Profesjonalisty nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi,
o których mowa w Regulaminie;
b)
Konsument albo Konsument –
Profesjonalista nie wykonuje obowiązku współpracy wskazanego w ust. 7 poniżej.
7. Konsument
albo Konsument - Profesjonalista ma obowiązek współpracy ze Sprzedawcą w
rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków
technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności z
umową w odpowiednim czasie wynika z cech Środowiska Cyfrowego Konsumenta albo
Konsumenta - Profesjonalisty.
8. Jeśli
Produkty lub Usługi są niezgodne z umową, Konsument albo Konsument -
Profesjonalista może żądać doprowadzenia do ich zgodności z tą umową.
9. Sprzedawca
może odmówić doprowadzenia dostarczanych Produktów lub Usług do zgodności z
umową, jeżeli ich doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe albo
wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
10. Sprzedawca
doprowadza Produkty lub Usługi do zgodności z umową w rozsądnym czasie od
chwili, w której został poinformowany o braku zgodności z umową, i bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta albo Konsumenta - Profesjonalisty,
uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty
doprowadzenia do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
11. Konsument
albo Konsument – Profesjonalista może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od
umowy, a w razie niezgodności Produktu z Umową o Dostarczenie Produktu Klient
może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy w
przypadkach określonych w Ustawie o prawach konsumenta.
12. Klient
nie może odstąpić od umowy, jeżeli Produkt jest dostarczany w zamian za zapłatę
ceny, a brak zgodności z umową jest nieistotny.
13. W
przypadku chęci skorzystania przez Klienta z uprawnień wskazanych powyżej, należy
przesłać Sprzedawcy reklamację drogą elektroniczną lub pisemną, a reklamacja
powinna zawierać: dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres korespondencyjny lub
adres mailowy), adres mailowy, na który zarejestrowane zostało Konto,
określenie przyczyny złożenia reklamacji oraz wskazanie czego dana osoba domaga
się w związku ze złożeniem reklamacji.
14. Sprzedawca
niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni, rozpatruje reklamację i
udziela odpowiedzi, chyba że z bezwzględnie obowiązującego przepisu prawa
wynika inny termin udzielenia odpowiedzi na reklamację.
15. Jeżeli
Sprzedawca nie uzna reklamacji Konsumenta albo Konsumenta - Profesjonalisty, a
ten się nie zgadza z taką decyzją, ma możliwość skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń.
16. Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:
a)
powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
ochrona konsumentów;
b)
Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej;
c)
Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów.
17. Zgodnie
z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21
maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich
oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE
(rozporządzenie w sprawie ODR w sporach
konsumenckich), można złożyć skargę, w celu rozwiązania ewentualnego sporu ze
Sprzedawcą, za pośrednictwem platformy internetowej ODR. Platforma ODR dostępna
jest pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
18. W
przypadku odstąpienia od Umowy o Dostarczenie Produktu lub Umowy o świadczenie
Usług, Sprzedawca wstrzymuje dostarczanie Produktu lub świadczenie Usług
niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
19. W
przypadku odstąpienia od umowy Konsument albo Konsument - Profesjonalista
zobowiązany jest niezwłocznie zaprzestać korzystania Produktu lub Usług z uwagi na to, iż na
skutek złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowa uznana zostaje
za niezawartą, a co za tym idzie, Konsument albo Konsument - Profesjonalista traci
tytuł prawny do korzystania z przedmiotu umowy.
20. Składając
oświadczenie o odstąpieniu od umowy można skorzystać z formularza
odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu;
wzór formularza stanowi nadto załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta;
skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
XI. PRAWA
AUTORSKIE
Zdjęcia i
treści udostępnione w Sklepie podlegają ochronie jako utwory w rozumieniu
ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r.
XII. DANE
OSOBOWE
Zasady
przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę zostały uregulowane w Polityce Prywatności.
XIII.POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1. Regulamin
udostępniony jest na stronie internetowej Sklepu w sposób, który umożliwia jego
wyświetlenie, pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
2. Prawem
właściwym dla Umowy o Dostarczenie Produktu i Umowy o świadczenie Usług jest
prawo polskie, z tym zastrzeżeniem, iż wybór prawa polskiego działa bez
uszczerbku dla ochrony, jaką zapewniają konsumentom bezwzględnie obowiązujące
ustawy państwa miejsca ich zwykłego pobytu.
3. Niniejszy
Regulamin może zostać zmieniony z ważnych przyczyn, w szczególności takich jak:
a)
zmiana stanu prawnego wymagająca
wprowadzenia zmian w Regulaminie,
b)
zmiany w funkcjonowaniu Sklepu,
c)
sprostowanie w Regulaminie błędów i
omyłek.
4.
O zmianie Regulaminu Sprzedawca
poinformuje na stronie internetowej Sklepu.
5.
Zmiana Regulaminu nie znajduje
zastosowania do umów zawartych przed wejściem w życie zmiany Regulaminu.